Annonse Reklame som linker til http://www.underdusken.no/ad/1504235

Idrettspark i 2011

Tilbake til forumets forside   | Til artikkelen

Pang (26.01.10 , kl 13:44)
dette er jo krise for UKA. uten DD blir det en stor utfordring å kunne arrangere teltkonserter i en slik skala som vi har hatt det siste tiåret. jeg håper inderlig at det utarbeides tekniske løsninger som gjør at også UKA kan bruke DD. om nødvendig bør samfundet være med på å finansiere dette. de siste to UKEene har hatt bortimot 70 000 besøkende i DD til fantastiske kulturopplevelser, og det vil være utrolig trist dersom disse øyeblikkene forsvinner.

Cluebie (26.01.10 , kl 17:05)
Hvis du kjenner til Samfundet vet du at det er UKA som finansierer Samfundet, ikke omvendt. 

Hvis den kommunale eiendommen som Dødens Dal er skal gis bort til gymdraktene i NTNUI og de griske tåpene i SiT er det bare å glemme å drive med studentkultur for studenter flest. 

Samfundet og UKA må mobilisere mot dette her. Grusbanen er perfekt sånn som den er. De som har ambisjoner ut over dette kan ta kontakt med fotballklubben på den andre siden av Gløs.
Eivind (26.01.10 , kl 18:50)
Telenor Arena ble bygget med kunstgress nettopp for å kunne ha konserter. Kan en tilsvarende løsning funke i Dødens? SIT/NTNUI må selvfølgelig legge seg på et annet kostnadsnivå enn Stabæk, men et moderne idrettsanlegg burde ikke utelukke konserter.

Håper Unge Ødegården har ork til å tale UKAs sak frem til en ny UKEsjef er i godt gjenge, så ikke UKA blir glemt i ledervakuumet.

Duedalen kan kanskje være et alternativ, men det er vel ikke plass til mer enn halvparten så mange som i Dødens Dal. Flere naboer er det vel også...

Sjur Øyen (26.01.10 , kl 21:51)
Cluebie sa: Hvis den kommunale eiendommen som Dødens Dal er skal gis bort til gymdraktene i NTNUI og de griske tåpene i SiT er det bare å glemme å drive med studentkultur for studenter flest.
Høgskoledalen har vært disponert av NTNUI/NTHI og NTNU/NTH siden de bygget den, bokstavelig talt stein, for stein i 1961. Og sandvolleyballbanene var det Volleyballgruppa som bygget på dugnad senere. Så i denne sammenhengen er det ikke snakk om at Trondheim kommune gir bort området til NTNUI og SiT. Det er mer en videreføring av tidligere praksis, men at området etter oppgradering blir innbydende for en rekke ulike aktiviteter året rundt! [QUOTE]Eivind sa : Telenor Arena ble bygget med kunstgress nettopp for å kunne ha konserter. Kan en tilsvarende løsning funke i Dødens? [/QUOTE] UKA har hatt innsyn i rapporten som ble overlevert konsernstyret i SiT 15. oktober 2009 og har blitt oppfordret til å foreslå løsninger for å bevare Dødens Dal som konsertarena samtidig som man oppgraderer rammene for idrett i Gløshaugen Idrettspark. Fra NTNUI sin side er det viktig at man kommer frem til en løsning som sikrer at området ivaretar sin funksjon som idrettsanlegg og at løsninger for konserttilrettelegging ikke tas fra fond for idrettsformål eller belastes studentidretten.
Johnny Kang (26.01.10 , kl 23:28)
Det er på høy tid at Dødens Dal blir oppgradert. Det UKA leverer av konserter der nede er stort sett bare tjafs som de like gjerne kunne latt være å booke.
Det må da uansett gå å sette opp et telt på kunstgress eller å flytte konsertene til R1.
Mons (01.02.10 , kl 14:45)
Cluebie sa : Hvis den kommunale eiendommen som Dødens Dal er skal gis bort til gymdraktene i NTNUI og de griske tåpene i SiT er det bare å glemme å drive med studentkultur for studenter flest. Samfundet og UKA må mobilisere mot dette her. Grusbanen er perfekt sånn som den er. De som har ambisjoner ut over dette kan ta kontakt med fotballklubben på den andre siden av Gløs.
** Hva mener du med studentkultur for studenter flest? Hvis du i dem sammenheng setter NTNUI opp mot UKA er det er blindspor. NTNUI har langt flere arrangementer enn Uka. Uka bruker Dødens Dal et par kvelder annet hvert år, og det koster svinmye å komme inn. NTNUI bruker Dødens Dal gjennom hele vår- sommer og høstsesongen, og det er helt gratis for alle som vil bruke anlegget. Det er for studenter flest det. Men sånn apropos så håper jeg og at utbyggingen kan gjøres på en sånn måte at Uka-konsertene kan fortsette.
Pang (03.02.10 , kl 20:20)
[QUOTE]Cluebie sa :
Hvis du kjenner til Samfundet vet du at det er UKA som finansierer Samfundet, ikke omvendt./QUOTE]

løk! det er FS som er nødt til å ta slike avgjørelser, UKA er et prosjekt som leverer penger til et fond som så forvaltes(sløses bort) av FS. en ombygging i DD vil påvirke mange UKEr i årene fremover, og en enkelt UKE kan ikke bruke millioner på tilretteleggelse for fremtidige konserter i DD. ergo må dette komme fra FS og samfundet, som har myndighet over UKA. men etter nivået på innlegget ditt å dømme så virker det ikke som om du er den skarpeste kniven i skuffen osv...

men over til diskusjonen. hvis man ser hvilke arrangementer som har vært arrangert i DD av UKA det siste tiåret så er det klart at DD delen av festivalen er et viktig bidrag til kulturopplevelsene til studentene i byen. det har vært mange fine konserter og vannvittig mange folk deltar på arrangementene. verdien for UKA av å kunne benytte DD de neste 50 eller 100 årene er uvurdelig, og jeg håper at NTNUI, SIT og UKA/FS kan bli enige om en langsiktig løsning som tilrettelegger for konsertbruk. 

hvis UKA ikke kan bruke DD i tiden fremover så har samfundet og FS et virkelig stort problem. det er i dag ingen gode alternativer til DD for UKA, andre lokasjoner i nærheten kan ikke ta nærheten av DD-kapasiteten, og en UKE uten et stort konserttelt vil bli en katastrofe økonomisk. DD står for en stor del av omsetningen, og DD-delen av UKA gjør festivalen attraktiv for sponsorer, media osv.

til slutt har jeg en oppfordring til Sjur Øien! jeg ser at du kjemper for NTNUI sin sak og ikke har noe fokus på tilretteleggelse for UKA i DD. jeg vil likevel oppfordre deg til å se viktigheten av dette i et større perspektiv, og jobbe sammen med UKA for å få til en løsning. UKA sitt DD program trekker mange mennesker, ergo er det noe massene liker. dette genererer igjen penger som kjøres rett tilbake til studentene gjennom samfundet. samfundet sin økonomi har de siste årene vært helt avhengig av UKA sitt overskudd, og UKA sine DD-arrangementer vil i de neste tiårene være helt avgjørende for å levere fremtidige overskudd til samfundet.

en oppgradering av DD vil sette føringer for aktivitetene i mange tiår framover. la oss bygge ut med tilretteleggelse for UKA! som mr. Brum så fint sa det: -ja takk, begge deler
Sjur Øyen - leder av NTNUI (05.02.10 , kl 22:06)
Pang sa : til slutt har jeg en oppfordring til Sjur Øien! jeg ser at du kjemper for NTNUI sin sak og ikke har noe fokus på tilretteleggelse for UKA i DD. jeg vil likevel oppfordre deg til å se viktigheten av dette i et større perspektiv, og jobbe sammen med UKA for å få til en løsning.
Og det kan jeg forsikre deg om at vi gjør! Vi har, som nevnt over, spurt UKA om deres innspill til hvordan man gjennom oppgraderingen av området kan tilrettelegge for å videreføre storkonsertkonseptet UKA beviser man kan gjennomføre i DD. Og her håper jeg at man skal kunne realisere en helhetlig løsning som gir fantastiske rammevilkår for studentfrivilligheten i Trondheim! Men kostnaden for dette kan ikke utelukkende belastes idretten.

Svar på denne tråden

Telefonnummer og epostadresse vil ikke være synlig for andre, det er bare i tilfelle vi har behov for å kontakte deg. Under Dusken forbeholder seg retten til å publisere innlegg fra forumet i papirutgaven.