Flashy kis i flashy bukser

Chris Abolade fremstår som en av Norges neste hit-maskiner, men en tynt befolket Lille Sal i Olavshallen er vanskelig å fylle for de fleste.

Publisert Sist oppdatert

Han inntar likevel scenen med selvsikkerhet. Artisten hovedsakelig kjent for Paradise Hotel 2018s kjenningslåt «Tranquilo» kommer inn på scenen med masse energi etter at bandet har bygd opp stemningen gjennom å spille et basstungt og støyende stykke introduksjonsmusikk.

I det Abolade tar tak i mikrofonen skifter musikken sømløst over til strukturert og velprodusert RnB-pop. Abolade starter konserten med trøkk, og jobber hardt for å overføre sin energi til de få oppmøtte i salen. Ikledd noen av de mest prangende buksene undertegnede har sett, koser Abolade seg på scenen med en like prangende tilstedeværelse.

Les også: Stødig og sjarmerende

Jeg entret konserten med en noenlunde skeptisk holdning, men Abolade overrasker virkelig positivt. Han fremstår som en meget dyktig og profesjonell liveartist, som i tillegg har en sangstemme som bør imponere de fleste. Akkompagnert av et dyktig band, og en dj som uvanlig nok har tre pc-er oppe ved miksebordet, fremstår Abolade som en artist som kommer til å prege norske hitlister videre inn i fremtiden.

Konserten avsluttes med låta «Tranquilo», og de få oppmøtte i salen begynner endelig å slippe seg litt løs og danse. Stemningen på konserten løsner dessverre for sent, men det blir vanskelig å gi Abolade skylden for det. Uavhengig av kvalitet og engasjement på fremførelsen blir en tynt befolket Lille Sal alt for stor å fylle for Abolade, men han klarte allikevel å imponere undertegnede med kvalitetene han viste frem.

Les også: Entusiastisk og kontrollert

Powered by Labrador CMS