
#Kongevalg
Sit er gode på sosiale medier. Det er derfor litt overraskende at de laget kampanjen #kongevalg, mener nestleder i Under Dusken Miriam Nesbø.
Sit er gode på sosiale media. De viser seg som en aktør i univesitetssfæren som faktisk fikser kommunikasjon med studentene. Det er derfor overraskende at de laget kampanjen #kongevalg i sosiale medier.
I #kongevalg males et bilde av studentrepresentanter som monarker med plastkrone og kappe. Var Knut Jørgen Vie alltid vår konge, og vi hans undersåtter, eller har noe galt skjedd på veien? Med kampanjen gis et inntrykk som på ingen måte løfter tiltroen til skipnaden, men heller undergraver studentrepresentantene. De skal ikke være betalte velferdskongelige, men studentenes prinsipielle stemme.
Avtroppende styreleder Knut Jørgen Vie forklarer at konsernstyret er det organet som legger føringer for hva samskipnaden foretar seg. Fire av åtte personer i konsernstyret er studenter, og styrelederen, som også er student, har dobbeltstemme. Studentene har flertall, og har derfor reell makt over velferdstilbudene til Sit.
Sit skal ha honnør for å iverksette en kreativ kampanje for å vise hvor viktige vervene er. Sit er en milliardbedrift i tre byer som tjener i underkant av 40 000 studenter, og det er viktigere enn noen gang at studentene begynner å bry seg om det som skjer i samskipnaden
Til neste gang bør Sit heller gi studentene det korrekte bildet av hvor viktig det er at en student innehar vervet. Det plasserer studentenes innflytelse direkte inn i det som betyr mest for de ikke-faglige delene av studiehverdagen.
Vervet burde ikke undergraves med ei plastkrone og kappe.