UKA og Adressa slår seg sammen

UKAblikk gir deg daglige oppdateringer fra Norges største kulturfestival

Publisert Sist oppdatert

Den 30. september braker det løs for UKA i Trondheim, med promenadekonsert og avsløring av UKEnavnet. Dagen etterpå, torsdag 1. oktober, slippes første episode av «UKAblikk», et samarbeid mellom UKA og Adresseavisen. Dette melder Adresseavisen på deres nettsider.

Schibsted, Adresseavisens eiere, er også sponsorer av årets festival.

UKAblikk er en reportasjeserie som oppdateres hver dag under hele kulturfestivalen, fra 1. til 26. oktober. Innslagene lages av Sigurd Aune Borstad og Ingrid Hermanrud, som jobber som frivillig under UKA.

Ifølge prosjektleder Iselin Ertzgaard Solvang i UKA skal innslagene dekke både innsiden og utsiden av festivalen.

– De vil dekke alt som skjer, gjerne også det som foregår bak kulissene. Det skal handle om å få fram de gode øyeblikkene, vi gleder oss skikkelig, sier Solvang til Adresseavisen.

I første episode, som kommer torsdag 1. oktober, skal UKAblikk fokusere på promenadekonserten og avdekningen av UKEnavnet.

Her er teaseren for UKAblikk, som ble avslørt på UKAs Facebook-side på torsdag:

Powered by Labrador CMS