
Pris til NTNU-kampanje
– Selv kunstneriske anlagte mennesker blir interessert i NTNU nå, mener Norsk Designbyrå. Se bildene fra kampanjen her!
Du har sikkert sett plakatene på bussen eller andre steder i byen. Nå har rekrutteringskampanjen De gode hodene, som NTNU gjennomførte i 2009, blitt tildelt Norsk Designbyrås Hederspris for god design, melder Universitetsavisa.
– Det er spennende at vi som er i kunnskapsbransjen kan vinne en så stor og viktig designpris i konkurranse med tunge og seriøse industriaktører, sa NTNUs Catharina Lundheim da hun mottok prisen.
De andre nominerte i kategorien var Statoil, Kongsberg Maritime og Synfiber.
Juryen lot seg imponere av kampanjens innovative uttrykk innenfor et fagfelt der det er vanskelig å skille seg ut.
Foto: GODE HODER: En av illustrasjonene fra rektrutteringskampanjen. (Illustrasjon: NTNU)– Selv kunstneriske anlagte mennesker blir interessert i NTNU nå, og da har de vel nådd målsetningen om å favne bredere blant ungdommen. Illustrasjonene er meget godt og overbevisende gjennomført, og gir assosiasjoner langt utover det vi vanligvis forbinder med realfag og ingeniørdisiplinen, sier juryleder Hilde Britt Mellbye til Universitetsavisa.
Du kan se illustrasjonene fra NTNUs rekrutteringskampanje her.